รถที่ได้รับนิยามว่าเป็น PERSONAL LUXURY CAR เปิดตัวในปี 1955 เพื่อตอบรับกระแสความนิยมรถสไตล์ยุโรปในสหรัฐอเมริกา จุดเด่น คือ การผสมผสานระหว่างสมรรถนะ และความหรูหรา ซึ่งเป็นแนวคิดใหม่ในยุคนั้น ด้วยดีไซจ์นอันเป็นเอกลักษณ์ บทบาททางวัฒนธรรม และความหมายเชิงสัญลักษณ์ จึงถูกเลือกให้เป็นรถคู่ใจของสองสาวในภาพยนตร์ดัง THELMA & LOUISE (1991) โดยใช้เวอร์ชันเปิดประทุนสีเทอร์ควอยซ์ และกลายเป็นสัญลักษณ์แห่งมิตรภาพ และอิสรภาพ ที่ท้าทายกรอบสังคม จากฉากจบบริเวณกแรนด์แคนยอน ซึ่งเป็นหนึ่งในซีนทรงพลังที่สุดในประวัติศาสตร์ภาพยนตร์
Defined as a PERSONAL LUXURY CAR, launched in 1955 to respond to the rising popularity of European-style cars in the U.S. Its standout features are the blend of performance and luxury, which was an innovative concept at the time. With a distinctive design, cultural significance, and symbolic meaning, its turquoise convertible version was chosen as the favourite car for two women in the ending scene at the Grand Canyon of famous film THELMA & LOUISE (1991). This scene is one of the most powerful in film history, symbolizing friendship and freedom while challenging societal norms.